Nazwa+miniaturka,
jako marka - jak dobrać, czego unikać?
Wielu
blogerów lub blogerek, powinno zaczynać swoją działalność w internecie, od
samego pomysłu na siebie. Główne tematy/rodzaje blogów, które możemy
znaleźć w danej chwili na polskiej
blogosferze, to głównie moda, DIY, gotowanie, podróżowanie, gry itp. jest tego
multum.
Więc co
zrobić, by wyróżnić się od pozostałych, by zwrócić na siebie uwagę, aby zostać
zauważony przez czytelników?
Odpowiedź
jest bardzo prosta ! Jednym z bardzo ważnych czynników, który może wpłynąć na
twoją działalność w blogosferze, jest posiadanie własnej marki, czyli nic
prostszego.
Na sam
początek, samą markę tworzy nazwa i miniaturka. Marka jest to pewnego rodzaju
symbol lub znak graficzny i termin, którego celem jest identyfikacja Ciebie z
pośród innych .
Wiadomy
jest fakt, że nie liczy się tylko własna maraka, tylko to jak też będziemy
działać w internecie i jak będziemy aktywni, ale dodatek wizualny jest tym
elementem, który wyróżni nas od pozostałych.
Bardzo
dobrym przykładem, jest logo serwisu o nazwie Twitter, za którego właściciel
portalu zapłacił bodajże 2$, a jest teraz jedną z najbardziej rozpoznawalnych
marek na świecie.
Zadajecie
sobie teraz pytanie, jak dobrać, co zrobić, by udało mi się stworzyć coś
ciekawego?
Stworzenie
własnej marki, powinno się odbyć raczej w sposób strategiczny niż taktyczny.
Sama
postawa wizualna, jak dobranie odpowiedniego koloru (najlepiej by było to nie
więcej jak trzy kolory), rodzaj czcionki, powinien zostać wybrany tak, by w
przyszłości pasowały do naszej koncepcji bloga, czy jakiejkolwiek działalności
internetowej.
Ważnym
elementem, by nasza maraka stała się atrakcyjna i ciekawiąca nasze oko, jest
pozbycie się wszystkiego, co jest zbędne. Jak wiemy prostota i minimalizm
to klucz do sukcesu.
Bardzo
ważnym elementem, by uniknąć przy tworzeniu własnej marki, jest kopiowanie.
Powinien być to nasz własny, indywidualny pomysł, który powinien być stworzony
poprzez naszą własną wyobraźnie/koncepcję, by nie było to na takiej zasadzie, że
wzorujesz się na innych, bo potencjalny czytelnik, nie zapamięta Cię z pośród
innych twórców.
Kolejna
rzecz, to nie zmienianie naszego logo, możemy je co najwyżej ulepszyć, dodać
malutkie szczegóły, bo osoba która Cię czyta/śledzi, polubiła Cię być może za to
jaki byłeś/aś na samym początku działalności.
Ciekawy post ale jakos nie przemawiają do mnie Twoje argumenty :/
OdpowiedzUsuńMÓJ BLOG - KLIK
W jakim sensie nie przemawiają do Ciebie moje argumenty? :)
UsuńDobre rady. Zwłaszcza dla początkujących.
OdpowiedzUsuńNajgorsze chyba to plagiat ;)
Zdecydowanie stworzenie identyfikacji wizualnej bloga to najistotniejsza kwestia. Lepiej nawet przełożyć premierę bloga, niż wystartować z niekompletną marką.
OdpowiedzUsuń